Welkom!

Hallo,
Leuk dat je komt kijken en lezen op mijn blog.
Hier wil ik beschrijven met welke creatieve dingen ik bezig ben, afgewisseld met dingen die me bezighouden.
Ik zou het heel erg leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Anna Martijne

woensdag 6 oktober 2010

Even een update van de "Memory-socks"


Zoals ik in mijn vorige blog vertelde, ben ik begonnen aan een bijzondere opdracht.
Ik mag een paar bollen prachtige bollen sokkenwol omtoveren tot heerlijk warme sokken voor een hyves-vriendin.
Het leek mij leuk om hier even een foto te laten zien van het resultaat tot nu toe, het is de eerste sok en ik moet zeggen, ik schiet al lekker op.
Ik moet haar vandaag even een berichtje sturen met de vraag hoe lang maar moeder altijd het beenstuk breide, dan weet ik hoe ver ik nog maat gaan tot aan de hiel. Zelf vind ik 15 cm. na de boord een mooie lengte, maar ja, misschien wil zij korter of juist langer....

12 opmerkingen:

  1. Hoi Anna Martijne,
    Wat een mooi garen. Heb je misschien zin om ze op de inspiratie pagina te plaatsen van mijn blog shareyoursocks.blogspot.com? Ik zou het heel leuk vinden. Groetjes
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi.Het begin is er en wat worden ze mooi.En ja dat boordje he.Vindt ik ook wel een mooie lengte maar dat is voor iedereen inderdaad persoonlijk.

    Groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleur!. Wat de lengte betreft. Ik brei standaard het beenstuk in totaal 17cm. Maar mijn zussen hebben ze graag iets langer en dan wordt het 19cm. Maar wat je zegt het is iets persoonlijks.

    Groetjes,
    Mariejan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sok wordt het, je bent al weer een end! Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een boord van 20 cm (!!) en dan helemaal gebreid in boordsteek 2, dat zit mij en mijn lief het lekkerste en zakt niet zo snel af. Succes met breien verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Anna Martijne,

    Leuke update van je gekleurde wol. Ik brei ook altijd een boord van 15 cm in boordsteek.
    Ik zou zeggen. BREI ZE!!!
    Daaaag Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat worden ze mooi, er word veel liefde ingestopt dat zie je :))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleur en een speciale sok, iedereen heeft overduidelijk andere voorkeuren, zelf heb ik nooit zo'n korte boord gebreit, voor mezelf vind ik 20 cm het minimale en voor in de laarzen heb ik paren met 24 cm boord!!! Misschien ga ik ook eens een paar kortere breien en als het bevalt, ben ik stukken eerder klaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, mooi, mooi!!!! De liefde straalt van je sok af.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, leuk effect deze wol !!

    ((zwaai))... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij word mooi Anna Martijne.
    Leuke kleuren groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke sokken ben je aan het breien! Bedankt voor je reactie om mijn weblog! Ik heb jouw weblog snel in mijn favorietenschriftje geschreven. Ik kom dus regelmatig nog even langs om te kijken!
    Groetjes,
    Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen