Welkom!

Hallo,
Leuk dat je komt kijken en lezen op mijn blog.
Hier wil ik beschrijven met welke creatieve dingen ik bezig ben, afgewisseld met dingen die me bezighouden.
Ik zou het heel erg leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Anna Martijne

zondag 28 november 2010

De eerste memorysock is af


Vandaag is eindelijk de eerste sok van de reeks memorysocks van de naalden gerold. Ben inmiddels al met de 2e sok begonnen. Ik vind het nog steeds een hele bijzondere en fijne opdracht om te doen, en nu ik wat langer niet ga werken heb ik aardig de tijd om aan deze sokken te breien. Momenteel doe ik het tussen allerlei dingetjes voor de decembermaand door, zo is er dus sinterklaas, de verjaardag van Eline en kerstmis. Sinterklaas vieren we klein en eenvoudig.
Ik had voor sinterklaas een paar sokken af willen hebben voor Eline, maar dat ga ik niet meer redden. Wat komt het dan goed uit, dat zij later in december jarig is, dan gaat het mij wel lukken om die sokken af te krijgen.
Kerstcadeautjes doen we niet aan, dus die stress hebben we niet. En dan heerlijk kerstvakantie, ruim de tijd om aan mijn opdrachten te breien en natuurlijk ook voor mijzelf.
Daarom heb ik ook besloten om afwisselend voor iemand anders te breien en dan weer een paar sokken voor mijzelf, om ook deze winter zelf lekkere warme voeten te hebben. Voorlopig heb ik nog wel sokkenwol in voorraad, ik zit al te bedenken of ik eenvoudige sokken ga breien voor mijzelf, of dat het al sokken gaan worden met een simpel patroontje. Enne......ik denk, dat ik het volgende paar voor mijzelf toch maar eens met een uitdaging ga beginnen.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Anna Martijne.
    Dat worden mooie sokken leuke kleurtjes.
    Goed gedaan meid,succes met het af breien van de volgende.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren! Is het 6-ply?
    En die uitdaging voor volgend jaar gaat je vast lukken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze worden prachtig, fijn dat je eerste af hebt! Goed plan om het zo om en om te doen, dat werkt volgens mij ook het meest relaxed! Ik wissel het ook wel eens af per sok, maar het gevaar schuilt in de sok die dan blijft liggen, omdat er eigenlijk veel leukere wolletjes liggen te lonken... weessokken noem ik ze, ik heb er nu drie liggen! Er zijn ook heel veel leuke patroontjes te vinden voor de boorden, maar dan vind ik het vaak weer jammer van de mooie kleurtjes in de wol, het lijkt dan net of het niet zo tot zijn recht komt. Misschien is het beter om patroontjes te breien met effen wol. Ik ben heel benieuwd naar wat je gaat maken, als deze klaar zijn. Succes en fijne zondagavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sok Anna Martijne! Op naar nummer 2....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sok!! Mooie kleur!
    Heerlijk die gebreide sokken. Heb ook wol liggen om weer te beginnen, maar een tenniselleboog zit even in de weg.

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen