Welkom!

Hallo,
Leuk dat je komt kijken en lezen op mijn blog.
Hier wil ik beschrijven met welke creatieve dingen ik bezig ben, afgewisseld met dingen die me bezighouden.
Ik zou het heel erg leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Anna Martijne

vrijdag 13 augustus 2010

Ambachtendag bij Erve Kots in Lievelde


Op dinsdag 10 aug. jl. was er een ambachtendag bij Erve Kots in Lievelde. Eerder dit jaar waren mijn vriend, mijn dochter en ik al eens eerder bij Erve Kots en we wilden zeker terug, dus dit was een leuke gelegenheid om daar weer eens te kijken. Het weer werkte ook enorm mee, iets dat bij zo'n evenement dat in de buitenlucht wordt gehouden altijd fijn is.
Via Ravelry hoorde ik dat er een dame uit de buurt zou komen, ze zat er te spinnen.
En ja hoor, ze was niet zo moeilijk te vinden, er zat maar één dame te spinnen, dus dat moest ze zijn. Leuk, om op die manier eens iemand tegen te komen die je alleen maar een beetje "kent" via zo'n site. Ze zat daar met een prachtig spinnewiel van Louet, van dat merk heb ik zelf ook een spinnewiel staan. Zij had een nieuw exemplaar met dubbele pedalen, en een ander leuk iets is dat hij in te klappen is, dus daardoor makkelijk mee te nemen. Hij is dan ook een stuk kleiner dan mijn eigen spinnewiel. We raakten aan de praat, ze vroeg me o.a. of ik kan spinnen en toen vertelde ik haar dat ik zelf ook een spinnewiel heb staan, dat helaas wat kapot is. Tja, en zo kwam ik erachter dat in Lochem de fabriek staat van Louet, ik helemaal blij. Mijn probleempje met het spinnewiel is makkelijk op te lossen, dus ik ga er zeer binnenkort naartoe, heb nl. enorm veel zin gekregen om zelf ook weer eens te gaan spinnen. Ook wist ze mij te vertellen, dat als ik mijn spinnewiel meeneem, hij ook grondig wordt nagekeken en dan kan ik er weer jaren tegenaan.

8 opmerkingen:

  1. Nou ben benieuwd naar je spinaktiviteiten! Heb je aan 24 uur per dag nog genoeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto Anna Martijne.
    Dus je spint ook en hebt zelf ook een spinnewiel.
    Dat heb ik nog nooit gedaan.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meis een dubbelleuke dag werd dit voor je!
    Een heerlijk vooruitzicht dat je spinnewiel weer helemaal OK wordt en je weer fijn kunt gaan spinnen. Mogen we van het resultaat hier meegenieten?
    Lieve groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me erg leuk om te spinnen, wil het ook nog eens leren, maar kom nu al tijd te kort :))

    groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk spinnen !!

    In de jaren 70 veel gedaan maar niet op zo'n mooie louet !!
    Wat goed dat die weer compleet gemaakt kan worden.

    Leuk dat je bij mij langs kwam. Ik (((zwaaii)) even hier naar je terug ..... marian'ne m

    www.chatelaine.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, je bent ook een spinster, wat leuk! Dankzij jouw logje weet ik nu ook waar ik de fabriek van Louet kan vinden, altijd handig. Heb je wel eens gesponnen op zo'n nieuw wiel met dubbele pedalen? Het schijnt heel ontspannen te zijn, dat zeiden ze tenminste op de laatste handwerkbeurs. En waar ik nog meer benieuwd naar ben is of je ook met ruwe wol spint, of met lontwol... groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat zo'n dag je inspireert om weer zelf te gaan spinnen daar kan ik me wel iets bij voorstellen , zien werken doet werken zoiets zeker , leuk blog heb je hier ik heb het met veel plezier gelezen en wens je nog veel creaplezier en vooral een fijne week toe, lieve groetjes annemieke www.annemiekes.punt.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om op deze manier weer met spinnen in aanraking te komen. En wat fijn dat je je wiel nog hebt!
    Ben heel benieuwd wat voor moois je allemaal gaat maken!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen