Welkom!

Hallo,
Leuk dat je komt kijken en lezen op mijn blog.
Hier wil ik beschrijven met welke creatieve dingen ik bezig ben, afgewisseld met dingen die me bezighouden.
Ik zou het heel erg leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Anna Martijne

woensdag 10 november 2010

Een sok voor mezelf


En ja hoor, daar rolde zojuist weer een sok van de naald. Dit keer een sok voor mijzelf. Eigenlijk was hij al eerder af, maar ik was niet tevreden over de teen, die had overigens weer losgelaten, hij zat niet lekker en om de ellende compleet te maken, de sok was te klein.
Na veel getwijfel heb ik gisteren het draadje van de teen voorzichtig losgepeuterd en heb de teen helemaal uitgehaald. Daarna volgde het voorzichtig weer op de pennetjes zetten van de steken en breien tot de gewenste lengte. He, he, dat was gelukt. Toen de teen gebreid zoals ik die wel lekker vind, de teen van het basispatroon van Wolhalla. En tja......wilde vanmiddag de sok afwerken, en wat denk je?
Glipten de steken van de naalden, grrrr.
Je snapt dat het huilen mij nader stond dan het lachen. Het heeft al met al ruim 2 uur geduurd voordat ik het probleem opgelost had en de sok echt af was. Pfff, wat een zware bevalling.
Vanavond ga ik snel een begin maken met de 2e sok om het stel compleet te maken. Heb een heerlijk weekendje in België voor de boeg, onderweg in de auto ook heel wat tijd om te breien, dus als het meezit schiet ik lekker op.
De "memorysock" en de "droomsokkies" zijn even in de wacht gezet, ik wil eerst dit paar voor mezelf af hebben. Eén paar warme sokken van eigen hand met die kou is echt te weinig.


P.s. Denk je nog even aan mijn P.I.F.?
In mijn blog van 31 oktober schreef ik er al over.
Ik heb de sluitingsdatum voor reageren verlengd, je kunt nog reageren t/m zondag 14 nov. a.s.
Op maandag 15 november zal ik dan 3 winnaars trekken.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Anna Martijne.
    Wat een pech met jou sok,maar het is het op nieuw beginnen wel waard geweest.
    Prachtige sok mooie kleuren combinatie,
    Het is mij ook wel eens overkomen,dan wou ik het zo wel weggooien.
    Maar dan toch maar zo als jij op nieuw beginnen.
    Maar het is wel shit als je dat over komt.
    Veel plezier met het breien van de volgende sok.
    Ik heb vandaag net 2 paar op de post gedaan voor de R doos van Angeli.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet uit naar een heel gezellig stel sokken! En nodig zullen we de warme sokken best hebben de komende tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk een paar warme sokken voor jezelf.Dat mag zeker wel met dit weer.
    Mooi zijn ze hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een prachtige sok , en ik zie het al helemaal voor me hoe je hebt geworsteld , maar je ziet de aanhouder wint en dat is zo'n fijn gevoel als het is gelukt :))

    BeantwoordenVerwijderen